Missförstånd och andra oklarheter kan uppstå. För det mesta kan detta enkelt klaras upp genom att kontakta oss. Ring eller skriv till den som handlagt ditt ärende hos oss – så hjälps vi åt att reda ut problemet. Om olika meningar ändå kvarstår finns det andra möjligheter att få ärendet prövat.
Den som är missnöjd med Futurs beslut i fråga som rör sin försäkring kan ta ärendet vidare. Detta gör du enklast genom att kontakta Patrik Uväng (chef försäkring), som är klagomålsansvarig på Futur, genom att skicka e-post till klagomalsansvarig@futur.se. All kontakt med klagomålsansvarig är såklart kostnadsfri. Du kan också kontakta vår kundservice genom att skicka mejl till kundservice@futur.se märkt "Klagomålsansvarig", alternativt via brev till Futur, Klagomålsansvarig, Box 24012, 104 50 Stockholm, eller via telefon 08-504 225 00. Kundservice har öppet måndag till torsdag 8.15 – 16.45 samt fredag 9.00 – 16.00.
Kvarstår problemet efter kontakt med klagomålsansvarig finns följande instanser till din hjälp
Konsumenternas försäkringsbyrå För kostnadsfri rådgivning om pension, försäkring och skadereglering. Box 24215, 104 51 Stockholm Telefon 0200-22 58 00 Personförsäkringsnämnden Gällande medicinsk bedömning. Box 24067, 104 50 Stockholm Telefon 08-522 787 20
Allmänna reklamationsnämnden Gällande vissa tvister där det inte krävs medicinsk bedömning. Box 174, 101 23 Stockholm Telefon 08-508 860 00
Allmän domstol För att väcka talan mot Futur Pension.
Konsumentverket Konsumentvägledningen i din kommun. Box 48, 651 02 Karlstad Telefon 0771-42 33 00 www.konsumentverket.se